صفحه فرود چیست

صفحه فرود چیست؟

در تبلیغات اینترنتی اصلاحی به نام صفحه فرود داریم. گاها در کنفرانس ها و جلسات بازاریابی اینترنتی با واژه ای به نام لندینگ پیج یا صفحه فرود مواجه شده اید. واقعا صفحه فرود چیست و منظور ما از کلمه صفحه فرود یعنی چه؟

در صورتی که در مورد بازاریابی اینترنتی تحقیق می کنید قطعا تابحال به واژه صفحه فرود در اینترنت در مطالب فارسی و یا landing page در مطالب انگلیسی برخورد کرده اید و شاید با این موضوع آشنایی کافی نداشته باشید. در این مطلب با مفهوم صفحه فرود در بازاریابی اینترنتی بیشتر آشنا می شوید.
 
صفحه فرود چیست صفحه فرود چیست صفحه فرود چیست LANDING PAGE

صفحه فرود يا لندينگ پيج ها به صفحاتي از وب سايت گفته مي شوند كه كاربران با كليك بر روي بنر هاي تبليغاتي شما در وب سايت هاي ديگر و يا از موتور هاي جستجو در آن فرود مي آيند

در تجارت آنلاین یک صفحه ی هدف به عنوان یک صفحه ی معرف و یا هدایت کننده معرفی میشود.یک صفحه که در پاسخ کلیک بر روی تبلیغ به نمایش در می آید.

بطور مثال عمل انتقال ترافیک به صفحات فرود را به بازی گلف می‌توان تشبیه کرد. که تمامی هدف بازیکنان این ورزش انتقال توپ بازی به درون گودال‌های با پرچم نشانه گذاری شده است. هر زمان یکی از بازیکنان موفق به انتقال توپ به درون یکی از گودال‌های هدف بشود، برنده این بازی بوده و تمامی جوایز را خواهد برد.

صفحه فرود چیست صفحه فرود چیست صفحه فرود چیست Capture1

صفحه فرود چیست؟

از نظر فنی یک صفحه فرود، یک صفحه وب است که در زمینه بازاریابی زنجیره‌ای یا affiliate marketing کمک می‌کند. این صفحه برای رساندن یک حرف و برای یک هدف خاص طراحی می‌شود که بر همین اساس می‌تواند طراحی و گرافیک منحصر به فردی هم نسبت به خود سایت داشته باشد. با توجه به نقش مهم صفحه فرود در کمپین‌های بازاریابی آنلاین درجه اهمیت طراحی، پیاده‌سازی و نگهداری از این صفحه بسیار زیاد است.

برای اینکه بتوان از قدرت بالای این فاکتور مهم در بهبود نرخ تبدیل و در نهایت بالاتر بردن رسیدن به اهداف تعیین شده استفاده کرد رعایت نکات زیر مهم و تأثیرگذار است.

 

صفحه فرود چیست صفحه فرود چیست صفحه فرود چیست Capture2

 کسب اطلاعات از مشتری ( جهت تبلیغات اینترنتی و ایمیل مارکتینگ )

شما می توانید در صفحه فرود فرمی را به کاربر نمایش دهید و از کاربر بخواهید در ازای دریافت یک مقاله یا فایل نایاب در خبرنامه ایمیلی شما عضو شود یا ایمیل خود را وارد کند. بعد از وارد کردن ایمیل و ارسال فایل برای کاربر شما یک لیست مطمئن از ایمیل های کاربران دارید و می توانید برای ارسال تبلیغات ایمیلی خود از آن استفاده کنید. یک راه خوب و مطمئن برای معرفی محصول یا خدمات به کاربر سایتتان. برای ارسال خبرنامه های ایمیلی در وردپرس هم می توانید از افزونه مای میل استفاده کنید.

صفحه فرود چیست صفحه فرود چیست صفحه فرود چیست Capture3

معرفی محصول یا خدمات بصورت مستقیم یا غیر مستقیم

راه دوم استفاده از صفحه فرود معرفی یک محصول یا خدمات به کاربر هست. شما بصورت مستقیم می توانید محصول یا خدمات خود را در همان صفحه به کاربر معرفی کنید تا کاربر در صورتی که از محصول یا سرویس شما خوشش آمد این محصول یا خدمات را خریداری کند و در ازای آن به شما پول پرداخت کند.

البته می توانید مقاله ای را در صفحه فرود قرار دهید و در انتهای مقاله محصول را معرفی کنید. این یک روش هوشمندانه تر محسوب می شود.

صفحه فرود چیست صفحه فرود چیست صفحه فرود چیست Capture5

ریشه‌های مخاطب خود را به دست بیاورید.

این کار هم یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبی خود را بشناسید و بتوانید با دانستن چیزهایی که مخاطبین شما می‌خواهند، ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنید. معمولاً فهمیدن اینکه مخاطبین شما چه می‌خواهند و چه ریشه‌هایی دارند با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است؛ بنابراین هر چند وقت یک‌بار با استفاده از این ابزار سعی کنید بفهمید مخاطب شما چه نیازهایی دارد.

اعتمادسازی کنید.

به نظر خیلی چیز عجیبی نیست که مشتری قبل از خرید کردن چندین و چند باردرباره چیزی که می‌خواهد بخرد فکر کند. این موضوع زمانی که به حوزه آنلاین کشیده می‌شود ریسک بالاتری هم خواهد داشت. چون مخاطب بر پایه اعتمادی که به شما دارد این کار را خواهد کرد؛ بنابراین هر چه بتوانید این اعتماد را بیشتر کنید، مخاطب با اطمینان بیشتری خرید می‌کند. اعتماد عنصر اصلی و کلیدی در پایه سازی تبدیل مخاطب به مشتری است.

از تصویر استفاده کنید.

تمام تصاویر و عناصر گرافیکی باید به درستی انتخاب شوند تا با داشتن ارتباط منطقی و یکپارچه با سایر عناصر صفحه فرود،‌ در بالاتر بردن آگاهی مخاطب هم مؤثر واقع شوند.

 

صفحه فرود چیست صفحه فرود چیست صفحه فرود چیست Capture6

چند نکته در مورد ساخت صفحه فرود:

  1. سعی کنید از ویدیو یا فیلم در صفحه فرود استفاده کنید.
  2. سعی کنید تا حد امکان از کلمات و تصاویر زیبا و مفهومی استفاده کنید.
  3. از قرار دادن بنر های چشمک زن و متون رنگارنگ که باعث اذیت کردن چشم کاربر می شود خودداری کنید.
  4. روانشناسی رنگ ها ( که قبلا بصورت کامل در موردش توضیح دادم ) را حتما در طراحی صفحه فرود لحاظ کنید.
آموزش وردپرس سئو و وبلاگ نویسی

دیدگاه خود را بیان کنید